Resurse

CATEGORII
ÎNCHIDE
Ultimele articole
Analiză
Segmentare
Mesaj
Promovare
Captare
Amplificare
Vânzare
Livrare
Creștere
Multiplicare

21 de reguli ecommerce - Incalca-le si iti vei inchide afacerea in 3 luni (trailer)

 

Cei mai multi proprietari de magazine online sunt total dezorientati. Nu stiu ce sa faca, cum sa faca sau daca se mai merita sa faca…

 

Nu exista reguli, nu exista un model, totul se face cu ochii inchisi si cu degetele incrucisate.

 

De aceea, am decis sa lucrez la un ebook in care vei gasi cele 21 de reguli ecommerce. Garantez ca oricine le incalca isi va inchide afacerea in 3 luni.

 

Vrei sa reusesti? Vrei sa ai un magazin online care creste in fiecare luna? Atunci trebuie neaparat sa respecti aceste reguli.

 

Dar mai intai, cum de imi permit sa fac astfel de afirmatii? Si daca stiu aceste reguli, de ce nu mi-am deschis magazin online?

 

Mai intai raspunsul la prima intrebare: M-am ocupat de partea de marketing pentru mai multe site-uri ecommerce. Nu ma laud ca la toate am avut succes. Dar, in aceasta implicare, am reusit sa descopar de ce unele magazine online prospera si de ce altele se inchid.

 

Nu as vrea sa mentionez magazine online care erau deja la un nivel si doar le-am ajutat sa creasca mai mult. Asta e ca si cum as spune: tata m-a imprumutat cu 1 milion de euro si intr-un an i-am transformat in 2 milioane de euro. E dragut sa auzi, dar totusi… a fost acolo un avantaj.

 

As vrea totusi sa mentionez de exemplu ca am preluat un magazin online de care s-au ocupat 2 agentii de marketing si inclusiv niste absolventi Harvard, fara sa genereze nici un fel de rezultat. Insa la o luna dupa ce i-am preluat noi i-am adus la 3 vanzari pe zi (o comanda medie e de 250 ron).

 

Poate crezi ca nu e mult, insa inceputul este cel mai greu in ecommerce. Oamenii nu cunosc site-ul, nu au incredere. Pe masura ce prinde vechime este mult mai usor sa vinzi.

 

Si asta e doar incalzirea. In 6 luni estimez ca ii vom aduce la 100 de comenzi pe zi.

 

Imi place sa ma mandresc cu asta pentru ca i-am preluat de la zero. Plus ca tata nu a avut bani sa ma trimita la Harvard.

 

Mentionez totusi 2 lucruri: 1. Compania este activa in mediul offline, motiv pentru care poate sustine financiar o actiune online. Si 2. Cei care o conduc ma asculta si investesc asa cum le spun.

 

Acum raspunsul la a doua intrebare: Am fost tentat de zeci de ori sa imi deschid magazin online, recunosc. Insa de fiecare data mi-am revenit si mi-am spus: „Mai bine fac marketing de zeci de ori mai bine decat sa deschid zeci de afaceri.”

 

Dar suficient pentru aceasta introducere, sa trecem la fapte. In continuare vei gasi o parte din cele 21 de reguli.

 

Daca iti plac si vrei sa primesti ebook-ul cand e gata astept comentariile tale mai jos.

 

Sa incepem:

 

Regula nr. 1: Afacerea ta e Marketing

 

De multe ori imi intreb clientii la telefon in ce afacere sunt. In mod previzibil, imi spun ca sunt in afacerea domeniului in care activeaza: „Sunt in afacerea de pantofi”, „Sunt in afacerea de telefoane mobile”, etc.

 

Eu zambesc si apoi ii corectez: Esti in afacerea de Marketing!

 

Trebuie sa intelegi ca produsul tau este doar un obiect pe care il vinzi pentru a genera un venit, insa afacerea ta este marketingul.

 

Site-urile care sunt in top, care vand cel mai mult au inteles asta. Ele au inteles ca perceptia inseamna tot in afacerea lor. Vezi un material important despre perceptie in marketing aici.

 

Poti sa ai cel mai bun produs, in cea mai buna nisa, insa daca marketingul tau nu este bun, nu poti avea succes.

Sansele sunt destul de mari ca in acest moment produsele tale sa fie mai bune decat marketingul pe care il faci. Caz in care te afli in zona „Secret”. Citeste mai mult despre asta aici.

 

 

Regula nr. 3: Nu concura pe pret

 

Multi antreprenori cred ca daca vand produsul lor mai ieftin, mai multi oameni il vor cumpara.

 

Reducerea pretului nu doar ca iti afecteaza profitul, insa ii face pe prospecti sa creada ca singurul lucru bun la produsul tau este pretul. Iar asta te impiedica sa construiesti un brand si sa castigi fidelitatea clientilor.

 

A concura pe pret este ca o cursa catre profit zero. Tu si concurentii tai veti reduce pretul pana iesiti impreuna din afacere iar produsul este efectiv gratuit.

 

Cineva este intotdeauna dispus sa lase pretul mai mic decat tine, asa ca nu exista nicio limita aici.

 

In loc sa micsorezi pretul, mentine-l si investeste diferenta in construirea brandului.

 

Regula nr. 6: Afacerea costa bani

 

Daca esti in afaceri de ceva timp, presupun ca stii deja asta: E nevoie de bani ca sa faci bani. Daca nu esti dispus sa investesti bani in afacerea ta, ar fi timpul sa iti cauti o slujba, deoarece afacerea ta nu va rezista prea mult.

 

Sunt multe convingeri gresite legate de aceasta tema. Iata cateva exemple general cunoscute la oamenii de afaceri:

 

- sunt dispusi sa plateasca chirie la un magazin, insa nu sunt dispusi sa investeasca in mediul online (dar vor rezultate mai bune decat in mediul offline)

- sunt dispusi sa plateasca salarii insa pun conditii cand discuta despre o posibila colaborare cu o agentie de marketing

 

Hai sa iti dau exemple concrete:

 

Un client de-al meu a platit angajatilor salariile pe perioada de iarna (cand practic nu era de lucru), insa cand a venit vara si avea nevoie de ei au plecat. Astfel a aruncat 50.000 ron pe fereastra.

 

Pe de alta parte, dupa ce am facut oferta unui potential client, avem urmatoarea discutie:

-  (eu) Deci oferta este de 500 euro/luna

-  (el) As prefera sa ofer 10% comision

-  (eu) Perfect! Atunci oferta este 500 euro/luna + 10% comision

-  (el) Pai cum… tot atat? Pai si fara comision…?

-  (eu) O clipa, sa calculez… deci fara comision inseamna doar 500 euro

 

Lasand gluma la o parte, trebuie sa intelegi ca in afacerea ta trebuie sa investesti. Poti alege sa tolerezi un angajat, sau poti alege sa lucrezi cu o agentie. Indiferent cum, banii trebuiesc investiti.

 

Diferenta este ca la mine lucreaza doar oameni pasionati. Iar fara pasiune, nu exista marketing.

 

De asemenea, sunt foarte dedicati. Ieri, sambata, se lucra in special pentru un client pentru care vrem sa vedem rezultate exceptionale. Azi, duminica, scriu aceste randuri. Nu pentru ca sunt obligat, nu pentru ca avem nevoie de clienti (suntem aproape la capacitate maxima), ci pentru ca imi place sa impartasesc ceea ce experimentez in marketing.

 

Nu ai sa gasesti asa ceva la un angajat obisnuit, dar cred ca stii asta deja.

 

Regula nr. 8: Cel care isi permite sa cheltuie mai mult pentru a obtine clienti, castiga

 

Cuvantul cheie aici este „permite”. Ideea aici este sa ramai cu un profit de pe urma costurilor cu achizitionarea clientilor.

 

Este gresit sa investesti pentru o perioada prea lunga pentru achizitionarea de clienti, timp in care esti mereu pe minus.

 

Rezolva partea de profit inainte de a iesi din afacere.

 

Retine: Daca nu iti permiti sa cumperi clienti, nu ai o afacere.

 

Si competitorii tai au retineri. Si pentru ei este scump sa achizitioneze un client nou. Insa asta se intampla deoarece incalca o buna parte din cele 21 de reguli ecommerce.

 

Probabil concurenta ta se gandeste cum sa achizitioneze clienti cat mai ieftin.

 

Nu proceda la fel. Un cost mai mare per achizitie nu este o problema, daca afacerea ta este bine optimizata.

 

De exemplu, poate ei nici macar nu stiu ca cel mai mare profit se obtine de la a doua cumparare, nu de la prima.

 

Asa ca ceea ce ar trebui sa faci este sa calculezi cat iti aduce un client in medie, si de acolo sa pornesti cu bugetul pentru achizitia clientilor in timp ce ramai cu profit. Astfel poti scoate competitorii de pe piata.

 

Regula numarul 10: Vinde propriile produse

 

Vanzarea propriilor produse inseamna sa:

- te indepartezi de ceea ce fac majoritatea magazinelor care se copiaza intre ele.

- iti creezi propriul brand si astfel sa devii tot mai atractiv pe piata

- nu mai concurezi pe pret ci pe valoarea perceputa

 

In zilele noastre, pana si un pusti de 13 ani poate sa isi deschida un magazin online si sa concureze cu tine. Daca nu ai produse cu brandul tau, afacerea ta nu va dura prea mult.

 

Daca un client poate sa cumpere acelasi produs si de la tine dar si de la un concurent (care il vinde mai ieftin), cat crezi ca va rezista afacerea ta?

 

Daca un client poate sa cumpere acelasi produs si de la tine dar si de la un site consacrat, cat crezi ca va rezista afacerea ta?

 

Trebuie sa le oferi clientilor un motiv de a cumpara de la tine. Trebuie sa ii convingi ca valoarea pe care o oferi este mai mare decat in alta parte.

 

Daca vinzi produsele altor branduri, nu doar ca le generezi profit, ci si raspandesti numele acelor branduri in piata. Nu construiesti nimic pentru tine.

 

Fara brandul tau esti doar un fel de afiliat care se implica mai mult.

 

Probabil iti spui: Bine, dar eu nu am fabrica. Nici nu trebuie. Sunt o multime de fabrici care ar fi dispuse sa iti vanda produsele lor cu brandul tau.

 

Un exemplu bun este Cupio.ro. Toate produsele lor sunt realizate de alte fabrici, insa cu brandul Cupio. Acesta este motivul care au ajuns numarul 1 in doar cativa ani si sunt in continua crestere.

 

In offline este relativ ok sa vinzi brandurile altora, deoarece intervin factorii timp si spatiu („Mai bine cumpar de aici decat sa mai merg inca 500 de metri la celalalt magazin”) Insa in online, concurentii tai sunt la un click distanta pentru clientii.

 

Dar hei, inca mai sunt o multime de lucruri de spus si intentionez sa le detaliez in ebook-ul „21 de reguli ecommerce – incalca-le si iti vei inchide afacerea in 3 luni”

 

Daca vrei sa il primesti, tot ce iti cer este sa imi lasi un comentariu in care sa spui ca vrei sa il primesti sau pur si simplu sa imi lasi cateva impresii despre acest material pe care l-ai parcurs.

 

Stiu ca prin definitie oamenii de afaceri sunt seriosi si rigizi, dar daca reusesti sa mai largesti putin nodul la cravata si imi arati putin entuziasm la comentarii iti promit ca o sa fac sa conteze fiecare cuvant din ebook.

SOLICITĂ O EVALUARE
DESCARCĂ PLANUL 10x