Acest site folosește cookies. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Mai multe informatii aici.
OK

Resurse

CATEGORII
ÎNCHIDE
Ultimele articole
Analiză
Segmentare
Mesaj
Promovare
Captare
Amplificare
Vânzare
Livrare
Creștere
Multiplicare

Cum sa planifici campaniile de Email Marketing

Email marketing este in continuare cea mai buna investitie pentru mentinerea relatiei cu audienta ta si pentru convertirea lead-urilor interesate de produsele sau serviciile tale. Conform unui studiu, costul per achizitie din adwords poate ajunge, de cele mai multe ori, la cote mai mari decat pretul produsului.

 

De aceea, eforturile de marketing nu ar trebui sa se rezume la o singura vizita pe site-ul tau; este nevoie de vizite repetate pana potentialul client ia decizia de cumparare. Acesta este motivul pentru care unelte precum retargetarea si email-ul continua sa castige popularitate.

 

Cand vine vorba de email marketing sunt multe lucruri de luat in considerare. Strategia ta trebuie sa contina un plan bine gandit pentru a te asigura ca nici un potential client nu este uitat. Insa, inceputul poate deveni cu adevarat coplesitor. De unde incep? Cum segmentez audienta? Cate nivele ar trebui sa fie? Cum combini educatia cu vanzarea? Etc.

 

Hai sa le discutam pe fiecare separat acum:

 

Pasul 1: Prioritizeaza segmentele audientei

 

Pasul de pornire este audienta ta. Trebuie sa intelegi care segmente sunt cele mai importante pentru afacerea ta si sa le prioritizezi in functie de importanta lor.

 

Piete

 

Pot exista anumite piete care sunt importante pentru afacerea ta. De exemplu educatia poate fi o piata importanta pentru companiile de IT deoarece asa vor atrage generatia tanara. Alte piete pot include comertul, sanatatea, turismul, etc.

 

Utilizare

 

De asemenea, pot exista utilizari comune, dar specifice ale produselor sau serviciilor tale. De exemplu, ai clienti in continua crestere interesati de o anumita tehnologie pe care o oferi. Adresarea la nevoile lor de utilizare creeaza o tranzitie lina catre produs, sau categoriile de produse pe care le oferi.

 

Produsul/Serviciul

 

In unele cazuri, nevoia pentru produs sau serviciu este evidenta. De exemplu nevoia de a inlocui telefonul vechi cu unul nou. Aici audienta este interesata in anumite beneficii  si caracteristici specifice, precum si comparatii dintre diferite marci. In acest caz, are sens sa segmentezi audienta in functie de categoria de interes, de exemplu: telefoane, laptop-uri, tablete, etc. 

 

Tipare clienti

 

Compania ta posibil sa fi definit deja anumite tipare de clienti. In acest caz, pur si simplu se face segmentarea in functie de tipare.

 

Pasul 2: Identifica nivelele de comunicare

 

De indata ce ai o idee clara asupra segmentelor care sunt cele mai importante pentru tine, gandeste-te la diferite nivele de comunicare cu aceste segmente. Iata cateva abordari pe care le poti lua in considerare:

 

Palnia de marketing si vanzari

 

Acesta este cel mai utilizat nivel de comunicare. In esenta este un canal care preia audienta si o conduce catre o cale bine gandita care sa o determine sa cumpere. Cel mai adesea aceste palnii incep cu un videoclip educational, cu un articol sau cu un ebook, apoi prin continut conduce audienta prin aplicatii specifice si solutii pe care produsul il ofera.

 

Newsletter educational

 

In unele cazuri pot exista contacte care sunt interesate doar sa invete lucruri noi. Ele nu sunt inca interesate sa cumpere acum sau chiar si in viitorul apropiat, insa pot reprezenta potentiale lead-uri importante la un moment dat. Cu aceste contacte este important sa ramai mereu in mintea lor si sa nu incerci sa le vinzi. In loc sa ii fortezi catre o dezabonare prematura ii poti pastra cu informatii educationale care contribuie la distribuirea continutului si recomandarea ta catre alti clienti interesati sa cumpere acum.

 

Reconectarea cu abonati vechi

 

In baza ta de date poti avea contacte care nu ti-au mai deschis mail-urile de luni de zile sau chiar mai mult de 1 an. Aici iti recomand sa se creeze o campanie de reconectare unde abonatii sunt intrebati daca doresc sa mai tina legatura cu tine. In momentul in care iti raspund are loc o recalificare pentru a intelege catre ce nivel de comunicare vor fi directionati.

 

Recalificarea

 

Deseori vei avea contacte care nu sunt conectate cu niciun canal automatizat. Ele doar primesc mesaje ocazionale pe care le trimiti la toata baza de date. De aceea este important ca aceste mesaje sa contina o eticheta care colecteaza interesul abonatului pentru topicul respectiv.

 

Recastigarea

 

Afacerile pierdute cu lead-urile care au trecut prin funnelul tau pot fi recastigate. In functie de informatiile introduse de echipa de vanzari la „Oportunitati pierdute” poti introduce prospectul pe un canal de comunicare care sa il reconecteze cu beneficiile produsului si astfel sa resolicite o oferta.

 

Retentia clientilor

 

Se stie ca te costa mai putin sa retii un client vechi decat sa achizitionezi unul nou. Acest nivel de comunicare poate contine anumite ponturi si trucuri referitoare la produsul achizitionat, informatii despre accesorii sau produse complementare, oferte si reduceri la produse noi.

 

Pasul 3: Planifica segmentele si nivelele

 

De indata ce ai prioritizat segmentele de audienta si nivelele de comunicare, este timpul sa le planifici. Este de ajutor sa folosesti o matrice care uneste segmentele cu nivelele.

 

Este important sa iei seama daca anumite contacte fac parte din mai multe segmente si daca este nevoie sa pui conditii referitoare la nivelele de comunicare (daca trebuie sa ruleze mai multe odata sau nu).

 

De asemenea, incearca sa iei in considerare anumite comunicari care nu sunt necesare insa sunt activate de anumite actiuni (de ex. a dat click pe link-ul din email), perioade (de ex. a trecut un anumit numar de zile de cand nu a deschis email-ul) sau evenimente (a vizitat anumite pagini din site).

 

Iata mai jos un model de matrice:

 

 

Pasul 4: Stabileste detaliile nivelelor de comunicare

 

De indata ce ai matricea pregatita, construieste detaliile de comunicare pentru fiecare nivel.

 

Pentru a stii cum va arata acest nivel de comunicare trebuie mai intai sa avem o intelegere clara asupra continutului disponibil si cum acesta se potriveste stadiilor de inceput, de mijloc si de final.

 

De exemplu, in stadiul de inceput ai putea furniza articole si videoclipuri, in stadiul de mijloc tutoriale si ebook-uri, iar in cel de final rapoarte si comparatii.

 

Per total s-ar putea sa nu fie foarte usor sa setezi aceste lucruri, insa email marketing ramane in continuare una dintre cele mai importante unelte din arsenalul tau de marketing.

SOLICITĂ O EVALUARE
DESCARCĂ PLANUL 10x