In continuare iti voi expune 3 cazuri reale in care concurenta, care are un brand bine definit, reuseste sa iti dea planurile peste cap.
Cum este asta posibil? Dupa cum am spus si in articolul trecut, Google uraste SEO.
Pe de alta parte, cand focusul tau este pe parte de branding, clientii inteleg cine esti, de ce existi si cum ii poti ajuta. Asta ii determina sa te caute mai des in google, sa navigheze mai mult pe site, sa studieze cu mai mare atentie site-ul, etc.
Toate aceste actiuni il fac pe Google sa inteleaga ca site-ul tau este apreciat de utilizatori, in consecinta iti va trimite si mai multi vizitatori organici.
Vezi aici cum, din totalul volumului de trafic de la mai multe site-uri, cuvintele cheie de top raman in continuare cele care reprezinta brandul.
In plus, atunci cand cineva cauta brandul tau si nu tipul de produs pe care il comercializezi, sansele de vanzare sunt de 50 ori mai mari.
Unul din clientii mei este foarte pornit sa se focuseze anul acesta pe actiuni de branding dupa ce a inceput sa i se intample tot mai des situatii ca acestea:
Intra in legatura cu lead-ul, nici nu apuca sa deschida gura cand acesta spune: M-am razgandit, ma duc la firma X (care s-a focusat pe branding)
Produsele ambelor firme sunt de aceeasi calitate. De fapt clientul meu vine si cu servicii premium suplimentare. Insa datorita faptului ca, concurentul principal s-a axat pe actiuni de branding, castiga clienti fara efort.
Un alt client de-al meu a inceput tot mai des sa primeasca comentarii de la persoane reale prin care acestea mentioneaza ca au cumparat produsul promovat, insa din alta parte (mentionand concurentul cu brand) si ca au fost multumite de acolo.
Aici posibil o sa spui ca au fost puse de cineva. Insa trebuie sa iei in calcul si posibilitatea ca oamenii au incredere sa cumpere de la o firma care s-a pozitionat ca Brand. La fel cum multi cumpara de la emag, chiar daca uneori au preturi mai mari.
Un alt lucru pe care l-am observat este ca atunci cand te focusezi pe promovarea produselor, ignorand total partea de branding, nu reusesti sa cresti afacerea. Este ca si cum te-ai lupta cu morile de vant. Clientii cumpara acum, dar nu se mai intorc. Si iar trebuie sa investesti in promovare pentru a-i readuce…
Actiunile de brand nu presupun doar grafica (desi multi cred ca doar asta inseamna). Grafica este doar 5% din ecuatie.
Actiunile de branding presupun ca tu sa stii care este promisiunea ta de valoare, clientii sa stie de ce existi, care este oportunitatea pe care o oferi pe piata, etc.
Acum, as putea sa iti dau o lista cu vreo 27 de lucruri pe care sa le faci pe parte de branding, insa realitatea este ca nu te vor ajuta.
Brandingul nu este o lista de activitati, este o descoperire obtinuta in urma unei cercetari de piata. Acea descoperire va duce ulterior la actiunile cele mai eficiente de promovare.
Singurul mod in care te pot ajuta acum este sa iti dau exemple cu firme care au apelat la noi pentru a le ajuta sa isi construiasca brandul.
De aceea, am creat un video de 9 minute in care iti explic situatia a 3 firme care au apelat la noi si cum am descoperit directia de branding pentru fiecare dintre ele.
In acest video vei vedea cum am identificat oportunitatea unica pe care o poate oferi fiecare pe piata. Asta ii va ajuta sa isi creasca afacerea mai repede si mai usor decat si-au imaginat vreodata ca e posibil.
In cele 9 minute vei observa diferenta enorma intre ceea ce reprezinta o firma inainte si dupa actiunea de branding. Cu toate acestea, mi-am dat seama ulterior ca nu este bine sa il fac public.
Iti voi da totusi posibilitatea de a-l viziona in schimbul unei sume simbolice de doar 3 euro.
Clientii mei au platit impreuna peste 3.000 euro ca sa le descopar mesajul de branding. Tu platesti doar 3 euro. Eu zic ca e o afacere foarte buna! Nu-i asa?
Optional poti alege sa iti ofer si consultanta de branding timp de 30 de minute pentru 47 de euro. Promisiunea e simpla: Te uimesc de iti sar sosetele sau primesti banii inapoi!
P.S. Voi retrage optiunea de a achizitiona acest video in cateva zile. Multumesc pentru intelegere.