Dupa Black Friday rezultatele se impart in 3 categorii:
Datorita faptului ca cei din ultima categorie si-au pus intrebari referitor la motivul pentru care vanzarile au fost atat de slabe, am creat acest articol explicativ.
Sunt 3 lucruri care afecteaza vanzarile atat de Black Friday cat si in tot restul anului:
Primul lucru: Piata
Pentru bugetul familiei clientilor tai se lupta atat concurenta directa cat si cea indirecta.
De exemplu, de Black Friday s-au vandut mai bine electronicele si cosmeticele.
Asa ca o parte din clientii care iti erau fideli, poate ca au decis sa cumpere altceva si nu de la altcineva (respectiv concurenta directa)
Al doilea lucru: Black Friday scoate in evidenta veriga slaba
In cazul in care clientii au cumparat de la concurenta directa si nu de la tine, inseamna ca marketingul tau este veriga slaba.
Asta nu se poate rezolva pe termen scurt la fel cum nici porcul nu se ingrasa de craciun.
Desi am vazut site-uri care au ignorat tot timpul anului audienta, iar acum de Black Friday au incercat sa para cei mai buni si cei mai prietenosi. ESEC TOTAL!
Stii foarte bine ca lucrurile evolueaza de la an la an. Concurenta este tot mai acerba. Si asta e bine. Cel mai bun sa castige!
Tocmai de aceea iti spun: daca vanzarile tale au fost slabe de Black Friday asta e un semn de alarma ca trebuie sa ai un plan de marketing mai bun (in curand mai multe articole pe aceasta tema).
Daca acum, de Black Friday, cand clientii tai vor sa cumpere, au ales sa faca asta in alta parte, atunci cu siguranta o vor putea face tot mai des pe viitor.
Black Friday nu a facut decat sa iti arate cat de firava este afacerea ta si cat de usor poate fi pusa la pamant in anii care urmeaza. Black Friday NU este momentul in care te bucuri de vanzari, Black Friday este momentul in care iti masori forta fata de concurenta, Black Friday este momentul in care afli pozitia ta pe piata.
Daca tu crezi ca Black Friday este doar despre reduceri, atunci eu iti spun ca am vazut site-uri mici cu reduceri mari care nu au vandut si am vazut site-uri mari cu reduceri mici care au epuizat stocuri.
Al treilea lucru: Structura site-ului
Din fericire, asta este ceva ce poti face rapid pentru a creste numarul vanzarilor.
De exemplu, inainte de Black Friday am creat un raport cu recomandarile mele privind modificarile site-ului unui client. Feedback-ul lui este ca s-a vazut la numarul de vanzari, comenzile au fost mai line, fara telefoane cu intrebari de genul “cum comand?”.
Tocmai de aceea, avand in vedere ca acesta este lucrul pe care il mai poti face pentru a creste vanzarile de sarbatori, voi crea rapid un raport cu idei de imbunatatire a site-ului.
Daca ai pareri sau intrebari, te invit sa le lasi mai jos la comentarii.