Stiu ca probabil crezi ca le-ai incercat pe toate. Te-ai informat continuu, ai fost in trend cu noutatile, ai apelat la ajutorul altor oameni, etc. Si cu toate astea, nu s-a schimbat mai nimic.
Iti faci planuri despre cum o sa iti dezvolti afacerea anul acesta – insa toate sperantele sunt spulberate de un mic detaliu.
Am vazut asta de prea multe ori. Stiu despre ce vorbesc si stiu ca si afacerea ta este afectat de el. Toate afacerile sunt. Fara nicio exceptie.
Nu pot sa iti spun care este acel detaliu. Fiecare afacere este diferita.
Insa iti pot spune ce se intampla cand il descoperi. Devii martorul unei cresteri neasteptat de mari.
Totul se termina dupa ce ai descoperit acel detaliu? Nu. Intodeauna va aparea altul. Este o continua descoperire a detaliilor care fac diferenta.
Se merita sa le descoperi? Nu se merita… este obligatoriu.
Exista o harta care te poate ajuta? Fiecare detaliu este unic, nemaintalnit. Asta duce la diferentiere si pozitionare. Insa te poate ajuta Planul 10x si ceva experienta in marketing.
Hai sa vedem cateva exemple de detalii care fac diferenta:
EXEMPLUL #1
Magazinul online Tienda avea dificultati in conversie. Dupa ce am analizat ne-am dat seama ca este vorba de formularul de comanda.
Dupa modificarea formularului, vanzarile au inceput sa creasca simtitor.
EXEMPLUL #2
Pantofi Nicolett isi promova produsele pe facebook cu un mesaj general. Dupa ce am pus cateva intrebari, am aflat ca 90% din comenzi sunt la pantofi cu toc mic.
Acum am ales sa cream o propunere de valoare pentru a ne pozitiona pe acest segment. Astfel, afacerea Pantofi Nicolett nu va mai fi afectata de numarul site-urilor concurente in continua crestere.
Cand clientele vor dori sa isi cumpere pantofi eleganti cu toc mic se vor gandi intotdeauna la site-ul Pantofi Nicolett.
EXEMPLUL #3
AGR avea oferte simple care mentionau economia la combustibil si bonusul cu revizia gratuit. Obtinerea unui lead costa aproximativ 50 RON.
Dupa ce am analizat am descoperit ca oamenii erau constienti de economie, insa credeau ca GPL afecteaza puterea motorului si ca nu sunt in siguranta.
Dupa realizarea acestei oferte am reusit sa obtinem constant, timp de 2 ani, costul de 1 RON per lead.
De fapt, imi cer scuze, nu a fost chiar atat de constant. Ieri am avut costuri de 0,5 RON per lead…
EXEMPLUL #4
La Termoclass am aflat ca motivul pentru care concurentii au crescut este ca s-au focusat pe branding. Acesta a fost primul detaliu.
Diferentierea propusa a fost serviciile. Insa dupa analiza noastra a reiesit ca de fapt clientii sunt atrasi de produs. Serviciile vin dupa.
Acest mic detaliu ar fi afectat toate eforturile de promovare. Vezi detalii aici
EXEMPLUL #5
Neuron English a creat o oferta pentru cursuri de limba engleza adresat celor de nivel avansat, mediu si incepator. Desigur, la curs ar fi fost impartiti pe grupe, insa reactia initiala a fost aproape zero.
Oferta nu doar ca trebuie sa se adreseze unui singur nivel, insa trebuie sa scoata in evidenta si transformarea care are loc dupa participarea la acel curs.
EXEMPLUL #6
Acest mic detaliu l-am vazut la multe firme si l-am discutat in acest video.
Este vorba de cadourile surpriza. Firmele (in special cele mici) vor sa isi surprinda clientii, sa le ofere mai mult decat au platit.
Lucru laudabil la prima vedere. Problema apare atunci cand nu sunt constanti in privinta cadourilor surpriza.
As putea sa mai continui, insa cred ca ai inteles ideea.
Cat de mult poate sa valoreze descoperirea unui astfel de detaliu pentru afacerea ta? Depinde. Poate sa fie vorba de zeci de mii, sute de mii sau chiar milioane de euro.
Exista un mod sigur de a-l descoperi - si se obtine prin accesarea primului buton pe care il vezi dupa ce termini de citit aceasta fraza.