La Marketnet 80% din timp il petrecem doar pentru realizarea titlului unei pagini de vanzare.
De ce atat de mult? Pentru ca 80% din succesul unei campanii de promovare depinde de titlu.
Clientul are atat de multe oferte din care poate alege... de ce ar merge mai departe cu tine?
Aici intervenim noi si studiem clientul pana in cele mai mici detalii. Astfel, in momentul in care lansam oferta, sa fim cat mai convingatori.
Cand incepem sa studiem clientul, de regula "mazgalim" o tabla intreaga cu idei si informatii.
Mai jos ai o parte despre care vreau sa vorbim in acest material si care te va ajuta sa creezi o structura buna pentru pagina ta de vanzare.
Alin Trusca de la EVOhoreca "ne-a dat de furca" cu autograful lui. Ne vine greu sa il stergem acum :) Il pastram pentru inspiratie.
Oricum, focusul pe tabel si pe scrisul verde ilizibil dar explicat mai jos:
Acest tabel l-am folosit pentru o firma care ofera servicii, insa este aplicabil si pentru cei care vand produse.
Uite despre ce e vorba:
Clientul trece prin aceste 3 stadii:
Inainte: Cand trebuie sa ia decizia de cumparare
In timp ce: Cand foloseste produsul/serviciul
Dupa: Cand vede rezultatul produsului/serviciului folosit
Acum, noi trebuie sa atragem clientul si sa il convingem sa cumpere de la noi, nu de la concurenta.
Uite ce se intampla in cele mai multe cazuri:
Cei mai multi incep cu beneficii si avantaje, adica incepe cu stadiul "in timp ce".
Altii se adreseaza rezultatului final, adica stadiului "dupa" (de exemplu: devii mai frumoasa, obtii mai multe vanzari, etc.)
Cu toate acestea, clientul cand intra pe pagina ta se afla in stadiul "Inainte". Daca ar fi fost in celelalte stadii nu ar fi fost pe pagina ta pentru ca ar fi avut deja produsul, corect?
Asadar, o structura buna a paginii de vanzare ar putea sa fie astfel:
1. Incepe de unde se afla el, in stadiul de decizie. Vorbeste despre situatia lui. Cum il poti ajuta sa ia o decizie buna?
2. Continua cu pasi, beneficii, avantaje, marturii, etc.
3. Finalizeaza cu stadiul "dupa", care este rezultatul pe care il vor primi dupa ce folosesc solutia ta?
Daca serviciul tau il ajuta pe client sa vanda mai mult, presupunerea mea este ca stie si el acest lucru. A trambita asta in titlu este pur si simplu inutil si neconvingator, mai ales atunci cand nu vii cu o diferentiere.
De aceea, ceea ce ar trebui sa faci este sa incepi cu stadiul in care se afla el "inainte de a cumpara".
Datorita faptului ca aproape nicio pagina de vanzare nu se adreseaza clientilor in stadiul "inainte", ceea ce vei descoperii este ca vei avea o conversie foarte buna.
In acest stadiu ai putea sa sugerezi rezultatul final, insa nu sa il trambitezi. Rezultatul final il scoti in evidenta doar la final, asa cum am mai spus putin mai devreme.
In cazul clientului pentru care realizam acum pagina avem urmatoarea structura:
Titlul:
Iata ce fac proprietarii de restaurant atunci cand vor sa deschida o locatie noua
Continut:
Plan in 5 pasi
Beneficii
Eliminare temeri
Marturii
Portofoliu
Finalizare:
Focus pe rezultatul pe care il vor obtine dupa ce vor lucra cu noi.
Un alt lucru pe care l-ai observat probabil este ultimul rand din tabel:
Scopul unui titlu este sa atraga cat mai multi vizitatori in pagina de vanzare la cel mai mic pret posibil. Cand vorbesti despre stadiul in care se afla, adica "Inainte", il atragi. Se regaseste in ceea ce spui iar mesajul este pur si simplu irezistibil.
Cand ajungi la stadiul 2, "in timp ce", vorbesti despre beneficii, planuri, marturii, etc. Asta il convinge ca esti alegerea buna pentru el.
Cand inchei pagina cu rezultatul pe care il vor obtine dupa ce folosesc produsul tau, il indemni la actiune.
Si uite asa obtii vanzarea sau lead-ul dorit usor si fara frictiuni.
De retinut! Aceasta NU este unica structura a unei pagini de vanzare, insa este una de care poti sa tii cont daca vrei sa ai rezultate foarte bune in promovare.
P.S. Asa cum am promis la comentarii, las aici o captura cu exemplu pagina de vanzare creata dupa structura mentionata. In partea stanga am mentionat care sunt stadiile.