Cu asta te confrunti in fiecare zi.
Insa nu-ti face griji. Si eu stiu ca vrei sa vinzi mai mult. Iar asta nu ma deranjeaza chiar deloc. De fapt, astazi o sa te ajut sa vinzi mai mult.
In acest articol iti voi furniza o tehnica personala (nu o vei gasi in nicio carte de marketing sau vanzari).
Aceasta tehnica va face pentru tine urmatoarele lucruri:
Cand clientii vor vedea oferta ta si a concurentei, te vor alege pe tine aproape de fiecare data.
Cand folosesti aceasta tehnica la intalniri sau la telefon, vei fi mult mai convingator.
De ce marea majoritate a mesajelor de marketing sunt ineficiente? Pentru ca sunt la timpul prezent.
Nu ma intelege gresit. Timpul prezent este necesar in orice oferta. Trebuie sa cumpere AZI. Trebuie sa se programeze AZI. Trebuie sa descarce AZI.
Insa timpul prezent ar trebui folosit de cele mai multe ori ca un „finalizator”.
Daca oferta ta incepe la timpul prezent, iti vei expune interesul propriu de a vinde, fara a face nicio legatura cu nevoia clientului.
Vezi aici 2 exemple:
Asa sunt majoritatea ofertelor. La timpul prezent. Fara o motivatie emotionala de a cumpara.
Pe langa faptul ca timpul prezent este suprautilizat, nu detine nicio incarcatura emotionala.
Timpul prezent solicita o actiune din partea clientului inainte de a fi suficient de mult implicat in oferta ta.
Pe de alta parte, timpul trecut sau viitor este foarte putin utilizat. Asta inseamna o eficienta mai mare in convingerea audientei.
Are o puternica incarcatura emotionala. Atrage atentia imediat, trezeste interesul instantaneu.
Motivul pentru care mesajele la timpul trecut sau viitor sunt atat de atragatoare este ca ele nu „ameninta” cu o actiune imediata. Ele mai intai atrag, conving. Apoi, mesajele la timpul prezent finalizeaza vanzarea.
Vezi aici un exemplu:
Aici vedem cum am folosit timpul viitor pentru a castiga increderea si interesul in solutia oferita.
Exemplul pentru timpul trecut este chiar titlul acestui articol: „Daca stiai de tehnica asta... vindeai mai mult!”
Ok, pana acum am demonstrat faptul ca ofertele care incep la timpul trecut sau viitor au mai multe sanse de a capta atentia.
Insa este important sa stii cum sa le folosesti corect.
Timpul trecut este bine sa il folosesti pentru a transmite regretul sau teama. Asta ii va motiva sa treaca la actiune.
Timpul viitor este bine sa transmita speranta sau entuziasm. Asta le va da incredere ca este o alegere buna sa cumpere de la tine.
Vezi tabelul de mai jos:
Nu recomand sa folosesti emotiile negative la viitor. Si acestea sunt suprautilizate de stiri si de reclame deocheate care incearca sa ne atraga atentia.
Clientii s-au obisnuit cu asta si nu mai au incredere.
De asemenea, emotiile pozitive pentru timpul trecut suna a lauda, nu sunt credibile.
Vezi tabelul de mai jos:
Un alt lucru important este abordarea. Vezi tabelul de mai jos:
Utilizarea acestei tehnici va atrage un interes neobisnuit de mare pentru oferta ta. Insa este important sa o folosesti corect.
Vrei sa dai o incercare? Lasa un comentariu mai jos cu un titlu pentru oferta ta la timpul trecut sau viitor. Iti voi da ok-ul sau te voi corecta. Apoi poti sa o folosesti in promovare pentru a vedea diferenta.