Exista 2 Presupuneri Fatale ce stau in calea ta atunci cand vrei sa intelegi cum gandesc clientii tai tinta. Si din ceea ce am observat, aceste presupuneri le fac atat incepatorii in marketing cat si o parte din cei experimentati.
Rezultatul acestor Presupuneri Fatale duc la mesaje banale, fara impact pe piata. Clientii nu se regasesc in mesaj, nu vad ca ar avea de castigat ceva.
In concluzie, toate eforturile tale de promovare sunt sortite esecului datorita acestor 2 Presupuneri Fatale.
Insa, daca le eviti si intelegi modul in care ar trebui sa gandesti, vei reusi sa amplifici dorinta clientilor tinta de a cumpara produsul tau.
Sa incepem!
Asta presupune sa crezi ca clientii tai gandesc si se comporta la fel cum te gandesti si te comporti tu.
Daca ai spus vreodata: „Modul in care as proceda este…”, „Ceea ce as vrea este…” sau „Modul in care ei ar trebui sa gandeasca este …”, atunci esti vinovat de Marketarea catre tine insuti.
Aici se fac cele mai mari greseli de marketing.
Fa-ti timp pentru a-ti studia clientii inainte de a stabili ceea ce vrei sa faci pe parte de marketing.
Asta presupune sa te focusezi mai mult pe produs si pe detaliile tehnice decat pe nevoile clientului si asupra modului in care sa i le comunici.
Orientarea spre produs iti directioneaza marketingul intr-o directie gresita, axata strict pe vanzari. In acest caz sunt mai importante caracteristicile produsului decat recompensa emotionala pe care i-o ofera clientului.
Exista o singura solutie care genereaza rezultate in marketing: Construirea perceptiei.
In marketing nu exista realitate ci doar realitate perceputa.
Am vorbit mai multe despre asta in ebook-ul: 7 Reguli de Marketing care fac Vanzarea inutila
Ceea ce clientul percepe (corect sau incorect) este adevarul in ochii clientului.
Ceea ce clientul nu percepe, nu exista.
Iar perceptia conduce toate deciziile, inclusiv cea de cumparare.
In concluzie, sarcina unui marketer este de a „administra” perceptiile clientilor.
Acum sa vedem si perceptia in actiune.
In exemplul de mai jos vedem un produs aflat in presupunerea fatala nr. 2 „orientarea spre produs”:
Acum vedem acelasi produs insa unde noi am creat perceptia ca se adreseaza soferilor carora le place sa conduca sportiv.
Vezi cum o simpla modificare schimba totul pentru client?
In continuare as putea sa creez perceptia ca Marketnet este cea mai buna agentie de marketing pentru compania ta, insa prefer sa las clientii sa spuna asta.