De mici am fost invatati sa nu ne laudam. Iar aceasta lectie, total ineficienta in afaceri, ne urmareste si acum.
Zilnic pierdem vanzari pentru ca nu ne place sa ne laudam. Ne simtim foarte prost atunci cand cineva ne atrage atentia asupra acestui aspect.
Pe de alta parte, atunci cand nu ne pasa de ce spun altii si incepem sa ne laudam produsele si serviciile, observam ca nu obtinem vanzari iar clientii chiar ne intorc spatele.
Unde este problema aici? Trebuie sa inveti cum sa te lauzi!
Am spus ca lauda vinde. Atunci de ce multi antreprenori care isi lauda produsele nu vand?
Iata aici cateva motive:
Asadar, atunci cand folosesti expresii precum „Avem cel mai bun produs”, „Avem cele mai mici preturi”, „Suntem cei mai buni”, etc. este o lauda care nu vinde.
Motivul cel mai des intalnit este ca se simt inconfortabil atunci cand isi lauda marfa. In acelasi timp nu au nicio problema in a lauda produsele altora pe care ei le consuma.
Aici vreau sa intelegi ca nu e vina ta. Asa ai fost „programat”. Cartile cu citate sunt pline de „invataminte” privind lauda.
Daca vei cauta in google vei gasi foarte multe informatii care spun ca lauda nu e buna. Mai departe depinde doar de tine ce alegi sa crezi.
Lauda este energia necesara pentru a vinde mai mult. De fapt, chiar daca urasti lauda si spui ca nu o faci, te minti singur. Intr-un fel sau altul tot o faci. La un nivel mai mic dar o faci.
Gandeste-te la textele pe care le pui pe site: Lauda. Reclama pe facebook: Lauda. Comunicatul de presa: Lauda.
Asa ca daca tot trebuie sa iti lauzi marfa, hai sa te invat cum sa o faci corect.
Pentru ca lauda ta sa aibă efect trebuie sa se axeze pe una din urmatoarele 3 directii:
Marturiile sunt foarte bune. Practic nu te lauzi tu ci te lauda clientii.
Cum le folosesti? Le afisezi oriunde este posibil.
Unui client care scoate periodic cataloage cu produse i-am spus sa scoata separat si un catalog cu marturii ale clientilor.
Eu am inceput sa folosesc marturii pe care le rotesc periodic in semnatura email-ului.
Uite cum arata acum:
Si mai sunt inca alte zeci de idei unde poti folosi marturiile. Dar pentru asta este nevoie de un articol separat.
Nu lauda produsul, lauda valoarea pe care o ofera.
Valoarea poate insemna beneficiile pentru clienti, modul in care viata lor se va transforma in momentul in care vor incepe sa foloseasca produsul tau.
Clientii tai vor si se asteapta sa le spui ce au de castigat daca vor cumpara produsul tau. Cu alte cuvinte ei vor sa te lauzi.
Rezultatele sunt dovada ca ceea ce faci functioneaza.
Aici intra, de regula, portofoliul si studiile de caz.
Personal imi place sa afisez rezultatele cu tupeu. Asta le da inca si mai multa valoare.
Cand ceilati ofera rezultate mediocre, este timpul sa le pun in umbra cu rezultatele mele nemaivazute.
Un exemplu este email-ul de mai jos:
Suntem presetati sa apreciem modestia. Insa in marketing si vanzari, modestia este moneda esecului.
Asa ca mai jos iti dau 3 idei care sper sa te ajute sa treci peste acest impediment.
1. Nu tu spui de ce esti bun, clientii tai spun asta (cand folosesti marturiile)
Cand implementezi un proces de colectare a marturiilor, mai departe comunici valoarea afirmata de ei.
2. Nu te lauzi, ajuti
Retine: produsele si serviciile tale ajuta enorm clientii tai. Le imbunatatesti viata. Ii ajuti sa economiseasca timp si bani. Ii ajuti sa aiba o afacere mai profitabila. Comunica valoarea pe care o oferi clientilor si vanzarile se vor realiza mai usor.
3. Lauda este un circuit al succesului
Cu cat aduni mai multe marturii pe care apoi le comunici, cu atat atragi mai multi clienti care la randul lor iti vor oferi marturii.
In concluzie: Comunica cat mai des marturiile, valoarea si rezultatele tale. Clientii tai merita sa afle asta, nu-i asa?
Spor la laudat! :)
P.S. Fii amabil si lauda acest articol mai jos la comentarii.