Ce iti promit Facebook si Google? Ca vei vinde mai mult prin platforma lor.
Ceea ce nu iti spun este ca vor sa cumperi cat mai multa reclama de la ei.
Si asta nu e rau. Si eu te incurajez sa investesti cat mai mult in reclama.
Ceea ce vreau sa iti atrag totusi atentia este asupra modului in care o consumi.
La fel ca in cazul oricarui produs, oricat de sanatos ar fi pentru tine, consumat in cantitati mari iti poate face mai mult rau.
Deci atentia asupra consumului este importanta.
Hai sa analizam putin mai profund.
Facebook si Google sunt tot un fel de „SRL”, la fel ca si tine. Doar ca ei au cheltuieli uriase fata de tine. Sunt ca niste elefanti care mananca mai mult decat tine.
Ei trebuie sa isi plateasca zecile de mii de angajati si trebuie sa genereze profit pentru actionari.
In concluzie trebuie sa vanda mai mult.
Cand Google si Facebook au venit cu serviciul de suport clienti, care crezi ca a fost scopul? Sa vanda mai mult.
Cand am apelat de curiozitate la Google sa seteze campania unui client de al meu, crezi ca au crescut vanzarile? NU! Doar au consumat mai multi bani.
Cand am discutat cu un consultant de la Facebook mi-a spus ca succesul campaniei de promovare consta in bugetul alocat si modul in care este setata campania.
Dar sa analizam si mai profund.
Ce zici de cursurile de certificare Google Adwords sau Facebook ADS?
Ambele platforme au creat cursuri online care odata parcurse iti ofera o diploma.
Asta nu este decat o strategie de Lock-in.
De exemplu, chiar crezi ca nu exista alt soft de editare foto mai bun decat photoshop? Sigur ca exista! Insa photoshop a fost primul iar cei care l-au invatat nu mai sunt dispusi sa invete alt soft.
La fel se intampla si in cazul acestor cursuri de certificare. Ei stiu ca astfel isi construiesc o armata de oameni dispusi sa isi vanda serviciile de realizare reclama pe platformele lor.
Mai mult, aceste platforme ii premiaza si le ofera recunoastere in functie de volumul bugetelor gestionate.
De ce iti spun toate acestea?
Pentru ca cei mai multi inca mai vad Facebook si Google ca pastila miraculoasa pentru afacerea lor.
Insa, in realitate, pastila miraculoasa este chiar afacerea lor. In tot acest timp au avut secretul in mana insa s-au uitat in alta parte.
Repet: Sub nicio forma nu spun ca nu ar trebui sa investesti in reclama. Ceea ce vreau sa intelegi din acest articol este ca si facebook, la fel ca si tine, vrea sa vanda mai mult. Insa la sfarsitul zilei esti unicul raspunzator de rezultatul reclamelor.
Recomandarea mea este sa acorzi mai multa atentie marketingului tau. Reclamele sunt doar 5% din acest ansamblu.
De ce iti recomand asta? Pentru ca Facebook si Google isi vor mari costul per click in anii ce vor urma. Iar daca marketingul tau nu este bine pus la punct vei plati tot mai mult pentru rezultate tot mai mici.
Da-mi voie sa vin cu dovezi si in aceasta privinta:
In urma cu 10-15 ani, CTR pentru display (afisare bannere) era de aproximativ 30%. Acum este de 0,1%.
Acest lucru ne spune ca oamenii au o tendinta de a evita sa acceseze reclamele.
Luand aceasta tendinta si transpunand-o in reclamele Facebook si anunturile Google Adwords, ceea ce se va intampla in anii urmatori este ca oamenii vor accesa tot mai putin reclamele (nu la o cota atat de mare, dar totusi…)
Cu toate acestea, Facebook si Google sunt elefanti, mananca mult. Ca sa isi acopere cheltuielile si profitul pentru actionari, vor fi nevoiti sa isi creasca costul per click.
Deci, in mod inevitabil, in anii ce vor urma vei plati dublu sau chiar mai mult pentru traficul pe care il obtii azi.
Concluzie
Exista o vorba din batrani care spune: „Fa ce zice popa, nu ce face popa”
In cazul de fata, situatia este invers: „Fa ce face popa (Facebook si Google), nu ce zice popa”.
Daca ne uitam la ceea ce fac Facebook si Google este ca isi imbunatatesc continuu produsele si strategiile de marketing.
Este timpul sa faci si tu ce face popa!
Solicita o evaluare si iti voi prezenta o solutie care iti va pune marketingul la punct ajutandu-te astfel sa obtii maximum din reclama platita.