Sunt 2 locuri unde pierzi sute de mii de euro in afacerea ta fara sa stii.
Si am sa iti dovedesc! Dupa ce parcurgi acest articol o sa vezi clar unde sunt banii pe care ii pierzi in fiecare zi.
Mai intai hai sa vedem: Care este scopul unei afaceri? Sa atraga clienti. Asa ca tot ceea ce faci trebuie indreptat in aceasta directie.
Acum intrebarea este: Cum anumite firme reusesc sa atraga mai multi clienti si altele nu?
Sa luam in considerare primul exemplu:
Firmele de termopan sunt practic identice. Toate trebuie sa cumpere profile de la firme precum Rehau. Apoi ele trebuie sa respecte procedura impusa pentru a crea un geam termopan.
Nu exista nicio diferentiere la ele. Si totusi cum se face ca unele au cifre de afaceri de zeci de milioane de euro, altele de sute de mii de euro, si altele de zeci de mii de euro?
Toate firmele de termopan au aceeasi sansa insa unele firme sunt mari, altele mijlocii si altele mici.
Ai putea sa spui ca datorita investitiei (hala mai mare, utilaje mai multe, etc.). Insa si acestea, daca sunt achizitionate fara o crestere pe masura, duc la faliment sigur.
Nimic din toate acestea nu justifica diferentierea extrem de mare dintre ele.
La o prima analiza, am descoperit ca Brandul este cel care face diferenta. Desi, cum am spus, toate produsele sunt identice. Geamul pe care il face compania care valoreaza zeci de milioane de euro are aceeasi calitate cu cel realizat de compania care valoreaza zeci de mii de euro.
In acest pas, unul din clientii mei cu firma de termopan mi-a spus: „Hai sa ne diferentiem prin servicii, produsele sunt la fel”.
Insa ceva nu era in regula... De ce toate companiile mari se axau pe calitatea produsului „Ferestre care rezista”, „Ferestre care iti protejeaza caminul”. Oare ele nu stiau ca toate produsele sunt la fel? Ma indoiesc.
Asa ca dupa ce am analizat si mai atent, am descoperit ca: Oamenii sunt atrasi mai intai de produs. Serviciile de montaj termopan sunt implicite, asteptate si descoperite dupa ce au cumparat produsul.
Acum intreabarea este: Ce s-ar fi intamplat daca am fi construit brandul de termopane pe calitatea serviciilor?
Totul s-ar fi rezumat in promovare fara rezultate, in indiferenta clientilor fata de oferte.
Aici s-ar fi pierdut sute de mii de euro atat in banii investiti in promovare ineficienta cat si in clienti care alegeau sa cumpere de la alta firma.
Iar toate acestea ar fi dus la o incapacitate de crestere a brandului.
Acesta este primul loc unde pierzi bani in afacerea ta fara sa stii: Nu te focusezi pe construirea unui brand sau o faci gresit.
Al doilea exemplu:
Cand predai cursuri de limba engleza, cursantii se afla in unul din aceste stadii: Incepator, Mediu, Avansat.
Atunci cand promovezi cursul si spui ca este pentru toate stadiile, totul duce la bani multi investiti in promovare cu foarte putine lead-uri.
Oferta nu doar ca ar trebui sa se axeze pe un singur stadiu, ci ar trebui sa scoata in evidenta si ce este unic la acel curs. Cum vor ajuta cursantul sa obtina rezultatul pe care si-l doreste.
Asta este propunerea unica de vanzare. Fara ea, toate ofertele tale au sanse mici de conversie.
In concluzie, cele 2 locuri unde 95% din firme pierd bani sunt:
Acestea duc la pierderea a sute de mii de euro sau mai mult prin faptul ca:
Pentru a nu face aceleasi greseli in afacerea ta iti recomand sa descarci „Planul 10x” sau sa soliciti o evaluare.