Acest site folosește cookies. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Mai multe informatii aici.
OK

Resurse

CATEGORII
ÎNCHIDE
Ultimele articole
Analiză
Segmentare
Mesaj
Promovare
Captare
Amplificare
Vânzare
Livrare
Creștere
Multiplicare

5 strategii de ofertare care fac portofelele sa se deschida

Cand vine vorba de realizarea ofertei trebuie sa ne uitam si la strategia ei, nu doar la ceea ce contine.

 

Alegerea strategiei corecte poate transforma rezultatul vanzarilor intr-un mod neasteptat.

 

In continuare am sa iti ofer 5 strategii de ofertare, denumite in stil metaforic: teava, palnie, palnie cu sita, cameleon si furnica.

 

Strategia nr. 1: Oferta Teava

 

 

Aceasta strategie de ofertare este cea mai intalnita. Presupune sa trimiti trafic catre o oferta unde clientii ar trebui sa profite de ceea ce tu promovezi.

 

In acest stadiu se pot oferi si reduceri, insa nu exista captare date (decat daca cumpara).

 

Aceasta strategie se recomanda atunci cand clientii sunt foarte constienti de existenta produsului si beneficiile pe care le ofera.

 

Mai jos gasesti reprezentarea grafica:

 

 

Puncte forte:

 

  • Este directa
  • Este usor de implementat si de comandat
  • Este preferata de clientii fideli

 

Puncte slabe:

 

  • Se grabeste cu vanzarea
  • Se pierd majoritatea clientilor interesati
  • Nu se diferentiaza

 

Strategia nr. 2: Oferta Palnie

 

 

Aceasta strategie este mai rar intalnita si presupune captarea datelor de contact inainte de afisarea ofertei.

 

De regula asta se realizeaza prin afisarea unui cadou (reducere, voucher, ebook, etc.) pe care il vor primi dupa abonare.

 

Apoi un follow up prin email le va reaminti sa cumpere inainte de a pierde oferta.

 

Aceasta strategie este eficienta deoarece le „creste apetitul” pentru oferta ta.

 

 

Puncte forte:

 

  • Sunt solutii de diferentiare
  • Se capteaza persoanele interesate inainte de a li se vinde
  • Se poate comunica pentru a vinde in mod repetat

 

Puncte slabe:

 

  • Este mai dificil de implementat
  • Necesita mai mult timp

 

Strategia nr. 3: Oferta palnie cu sita

 

 

Aceasta strategie se adreseaza in principal firmelor care vand servicii.

 

Datorita faptului ca timpul lor este limitat este necesar sa faca o calificare (aici intervine sita).

 

Concret, aceasta strategie atrage un val mare de persoane interesate in valoarea uimitor de buna si nemaiintalnita, insa cand vine vorba de completarea formularului, acolo vor gasi intrebari de calificare.

 

De exemplu, se poate oferi o consultanta gratuita + un voucher de 500 lei, insa la completarea formularului vor fi mai multe intrebari de calificare, inclusiv daca ar fi pregatiti sa faca o investitie de 5.000 ron.

 

 

Puncte forte:

 

  • Atrage prin momeala irezistibila
  • Califica pentru a discuta doar cu cei care ar putea achita serviciile tale
  • Te poti diferentia

 

Puncte slabe:

 

  • Este mai dificil de implementat
  • Necesita mai mult timp

 

Strategia nr. 4: Oferta Cameleon

 

 

Aceasta strategie o folosim de regula in Ecommerce.

 

Aici se realizeaza o pagina in care afisam produsele din colectie, apoi organizam un concurs axat pe comentarii.

 

Participantii trebuie sa aleaga un produs si sa il laude. Cine lasa cel mai frumos comentariu isi castiga produsul.

 

Concursul dureaza 3-4 zile, timp in care se strang peste 100 de comentarii.

 

Dupa ce anuntam castigatorul, stergem concursul si ceea ce ne ramane sunt produsele si comentariile pozitive.

 

Toti vizitatorii noi vor fi impresionati de comentariile pozitive fara a stii ca inainte a fost un concurs.

 

De regula, cand ajungem la partea de vanzare, il folosim in combinatie cu oferta palnie.

 

 

Avantaje:

 

  • Dovada sociala
  • Brand awareness
  • Interes crescut pentru produsele tale

 

Dezavantaje:

 

  • Vanzarile incep dupa finalizarea concursului

 

Strategia nr. 5: Oferta Furnica

 

 

Aceasta strategie se poate aplica atat la vanzarea de produse cat si de servicii.

 

Aici il determinam pe client sa cumpere de 2 ori, la perioade foarte scurte.

 

De exemplu, sa presupunem ca ai un produs de 5 lei.

 

Oferta va fi: Iti oferim acest produs la 2 lei (pret scazut de la 5 lei) + un cupon in valoare de 10 lei care poate fi folosit pentru achizitionarea produsului/serviciului in valoare de 100 lei.

 

La prima vedere pare ca ii dai clientului bani, insa este o strategie foarte eficienta de a-l determina sa cumpere mai mult de la tine, crescandu-ti astfel profitul per client.

 

 

Avantaje:

 

  • Cresterea conversiei
  • Cresterea valorii per client

 

Dezavantaje:

 

  • Poate fi ineficient atunci cand nu este gandit corect

 

Vrei sa inveti cum sa iti marketezi produsele sau serviciile in mod profitabil? Descarca Planul 10X

SOLICITĂ O EVALUARE
DESCARCĂ PLANUL 10x