Alegerea strategiei corecte poate transforma rezultatul vanzarilor intr-un mod neasteptat.
In continuare am sa iti ofer 5 strategii de ofertare, denumite in stil metaforic: teava, palnie, palnie cu sita, cameleon si furnica.
Aceasta strategie de ofertare este cea mai intalnita. Presupune sa trimiti trafic catre o oferta unde clientii ar trebui sa profite de ceea ce tu promovezi.
In acest stadiu se pot oferi si reduceri, insa nu exista captare date (decat daca cumpara).
Aceasta strategie se recomanda atunci cand clientii sunt foarte constienti de existenta produsului si beneficiile pe care le ofera.
Mai jos gasesti reprezentarea grafica:
Puncte forte:
Puncte slabe:
Aceasta strategie este mai rar intalnita si presupune captarea datelor de contact inainte de afisarea ofertei.
De regula asta se realizeaza prin afisarea unui cadou (reducere, voucher, ebook, etc.) pe care il vor primi dupa abonare.
Apoi un follow up prin email le va reaminti sa cumpere inainte de a pierde oferta.
Aceasta strategie este eficienta deoarece le „creste apetitul” pentru oferta ta.
Puncte forte:
Puncte slabe:
Aceasta strategie se adreseaza in principal firmelor care vand servicii.
Datorita faptului ca timpul lor este limitat este necesar sa faca o calificare (aici intervine sita).
Concret, aceasta strategie atrage un val mare de persoane interesate in valoarea uimitor de buna si nemaiintalnita, insa cand vine vorba de completarea formularului, acolo vor gasi intrebari de calificare.
De exemplu, se poate oferi o consultanta gratuita + un voucher de 500 lei, insa la completarea formularului vor fi mai multe intrebari de calificare, inclusiv daca ar fi pregatiti sa faca o investitie de 5.000 ron.
Puncte forte:
Puncte slabe:
Aceasta strategie o folosim de regula in Ecommerce.
Aici se realizeaza o pagina in care afisam produsele din colectie, apoi organizam un concurs axat pe comentarii.
Participantii trebuie sa aleaga un produs si sa il laude. Cine lasa cel mai frumos comentariu isi castiga produsul.
Concursul dureaza 3-4 zile, timp in care se strang peste 100 de comentarii.
Dupa ce anuntam castigatorul, stergem concursul si ceea ce ne ramane sunt produsele si comentariile pozitive.
Toti vizitatorii noi vor fi impresionati de comentariile pozitive fara a stii ca inainte a fost un concurs.
De regula, cand ajungem la partea de vanzare, il folosim in combinatie cu oferta palnie.
Avantaje:
Dezavantaje:
Aceasta strategie se poate aplica atat la vanzarea de produse cat si de servicii.
Aici il determinam pe client sa cumpere de 2 ori, la perioade foarte scurte.
De exemplu, sa presupunem ca ai un produs de 5 lei.
Oferta va fi: Iti oferim acest produs la 2 lei (pret scazut de la 5 lei) + un cupon in valoare de 10 lei care poate fi folosit pentru achizitionarea produsului/serviciului in valoare de 100 lei.
La prima vedere pare ca ii dai clientului bani, insa este o strategie foarte eficienta de a-l determina sa cumpere mai mult de la tine, crescandu-ti astfel profitul per client.
Avantaje:
Dezavantaje:
Vrei sa inveti cum sa iti marketezi produsele sau serviciile in mod profitabil? Descarca Planul 10X